Українська література

Оцінити підручник:
5,0 2
Українська література 10 клас Хропко 2006

Українська література. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів.

  • Автор: П.П.Хропко
  • Видавництво: "Школяр"
  • Рік видання: 2006
  • Сторінок: 528
  • Формат файлу: pdf

Юні друзі!

 

У дев’ятому класі ви розпочали вивчення історичних шляхів розвитку рідного художнього слова впродовж останнього тисячоліття. Ви вже знаєте, що українська література завжди була пов’язана з життям і соціальними та національними визвольними змаганнями народу, виконувала активну громадянську функцію в цій боротьбі.

У дев’ятому класі ви розпочали вивчення історичних шляхів розвитку рідного художнього слова впродовж останнього тисячоліття. Ви вже знаєте, що українська література завжди була пов’язана з життям і соціальними та національними визвольними змаганнями народу, виконувала активну громадянську функцію в цій боротьбі.

На основі давнього письменства сформувалася нова література, представлена іменами багатьох талановитих письменників XIX ст. З творчістю Івана Котляревського, Григорія Квітки-Основ’яненка, Тараса Шевченка, Пантелеймона' Куліша, Марка Вовчка, Юрія Федьковича ви вже ознайомилися і знаєте, що вона стала могутнім імпульсом до подальшого розвитку нашого слова.

У десятому класі ви будете вивчати літературне життя останнього тридцятиріччя XIX ст. і перейдете до студіювання новітнього українського письменства, розвиток якого припадає на XX ст. Це складні часи в житті українського народу і його культури. Наше слово переслідувалося і заборонялося російським царизмом. До нього насторожено ставилися більшовики, які, прикриваючись гаслами інтернаціоналізму, проводили ту ж імперську політику.

Проте українські письменники, долаючи імперські заборони, намагалися доносити світові правду про великий європейський народ. Вагомий внесок у йсесвітню скарбницю художнього слова зробили Панас Мирний, Іван Франко, Борис Грінченко, Михайло Старицький, Михайло Коцюбинський, Леся Українка, Василь Стефаник, Володимир Винниченко, Максим Рильський, Павло Тичина.

Щоб відчути багатство і красу немеркнучих духовних цінностей, втілених письменниками у формі словесного мистецтва, необхідно щодня спілкуватися з книжкою.

Тільки уважне прочитання твору, студіювання підручника й рекомендованих літературознавчих праць допоможуть вам осмислити його художньо-естетичний, пізнавальний і виховний потенціал, відчути неповторність індивідуального стилю письменника.

Оскільки кожна національна література так чи інакше пов’язана з розвитком письменства інших народів, бажано зіставляти її явища зі спорідненими тематично чи естетично творами зарубіжних літератур. Так з’явиться можливість відчути й те спільне, що єднає літературне життя різних народів, і те самобутнє, що властиве рідному письменству. До того ж, такий підхід дає змогу конкретніше побачити органічне єднання загальнолюдського і національного у визначних художніх творах.

Літературний процес завжди є виявом мистецького життя епохи. Тому підручник також орієнтує вас на вивчення літературної спадщини минулого в контексті розвитку інших видів мистецтва, зокрема театру, музики, малярства, адже для них дуже часто твори письменства ставали головною, фундаментальною основою. Крім того, на кожному етапі суспільного розвитку література, як і все мистецтво, наснажувалася новими естетичними віяннями, що й характеризувало цільність духовного життя нації.

Сподіваємося, що ви візьмете у довгу життєву мандрівку все краще, створене письменниками-класиками. З цими духовними цінностями буде Легше жити, долати труднощі, що траплятимуться на вашому життєвому шляху.

Гарантом вашої літературної освіти, її постійного розширення і збагачення є прийнята 28 червня 1996 р. Конституція України, яка забезпечує консолідацію та духовний розвиток українського народу, його історичної свідомості, традицій і культури на державному рівні.

 

pick_ukrainska_literatura2_10_hropko.pdf
12 MB
404

Схожі матеріали